Müşteri Deneyiminin Ambalaj Seçimi Üzerindeki Etkisi
Martin Lindstrom’ un, thebrandage.com’ da yayınlanan 1 Mayıs 2019 tarihli “Cam Şişe Neden Hala Revaçta” yazısı B2B satış kanalı aracılığı ile müşterilerine ulaşan ambalaj sektörünün, sadece kendi müşterisini değil, nihai kullanıcının müşteri deneyimini de anlamak zorunda olduğunu hatırlatıyor. Pazar payını arttırmak için geldiğimiz aşamada daha fazla yol kat edebilmemiz için müşteri deneyimini daha fazla odağımıza almamız gerektiğini gösteriyor.
Daha iyisi için; mantıksal nedenlerin gelişim için neden yeterli olmadığını sorgulamak, tüketicinin kullanım ve satınalma kararını etkileyen algısal dinamikleri anlamak zorundayız. Makale, ambalaj sektörü olarak daha iyisi için tüketici deneyimini kendi müşterilerimizin değil, müşterimizin müşterisinin deneyimine kadar genişletmemiz gerektiği gerçeği ile bizi yüzleştiriyor. Daha düşük fiyat, daha hafif gramaj, kırılmama, nakliye maliyetlerinde düşüş, karbon salınımını düşürmek gibi pek çok mantıklı sebebin pazar payını arttırmak için neden yeterli olmadığını gösteren gayet basit bir sebep; Ketçap’ ın şişeden akarken ki hızı….
Ambalaj sektöründe kaydedilen pek çok gelişme söz konusu. Raflardaki binlerce ürün arasında seçilebilir olma ve fark yaratabilmenin sırrı “ambalajın ürünü tüketiciye nasıl hissettiğini düşünmek, müşteri deneyimini doğru anlamaktan” geçiyor.
Keyifli okumalar dileğiyle,