Yetenek Yönetimi, firma kültürü ve alışkanlıklar firmalarda çalışan personellerin iş performansı, başarısı, personel verimliliği açısından önemli olduğu gibi müşteri-tedarikçi ilişkileri içinde önemlidir. Müşterilerin, ülkenin sosyal, politik ve ticari kültüründen gelen alışkanlıklarını bilmek ve bu çerçevede hareket etmek ihracat payının arttırılmasındaki önemli parametrelerden biridir.
Fransa’daki iş adamlarının genel olarak ticari ilişkilerinde risk almak istemediği, belirsizlikten kaçınma eğilimi içinde oldukları için, işbirliği içerisine girecekleri iş ortaklarını tanıyıp güvenmek konusunda zamana ihtiyaçları olduğunu bilmek iş görüşmeleri süresinin uzaması halinde sabrınızı arttırıcı,
Endonezyalıların renkli, kabartmalı ve süslü kartvizitler kullanılmasını sevdiği, kartınızın bir yüzünün Bahasa diline tercüme edilmesinin iyi bir izlenim bırakacağını, kartviziti aldığınızda, alıp incelemeden hemen cebinize koymanızın saygısızlık olarak kabul edilebileceğini bilmek, ilk karşılaşma anında müşterinizin sizi daha etkin ve memnuniyetle dinlemesi ve firmanız ile iletişimi kapatmaması,
Brezilyalı ithalatçılarla başlıca iş yapma koşulunun, e-mail veya yüz-yüze yapılan ön görüşmelerde; satış ve ödeme koşulları konusunda istikrarlı olunması, teslim tarihi, miktarı gibi konularda değişiklik yapılmasının güvenlerini sarsıcı etki yapabileceğini bilmek detaylar konusunda daha fazla özen göstermenizi ve hedefe ulaşmanızı kolaylaştırıcı bir etki yaratabilir.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından hazırlanan Yurtdışı Teşkilatı sayfalarında yer alan “Pazarda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar” sekmesini incelemek ihracat hedeflerine ulaşma noktasında pratik bilgiler içermesi bakımından faydalı olacaktır.