Sektörlerimize ait ihracat kapasitelerinin geliştiği bir dönemi geride bıraktık. Dünya ekonomisi covid sonrası yeni düzenlemeler yaparken, mevcut kapasitemizi nasıl geliştiririz, daha fazla neler yapabiliriz? sorusunun cevaplarını aradığımız, yeni dönemin rekorları oluşturmak için ilk adımları attığımız bir dönemdeyiz. 2022 yılına damga vuran Ukrayna-Rusya savaşının gıda ve enerji fiyatlarına etkisi tüm sektörlerimizi doğrudan ve dolaylı olarak ciddi anlamda etkiledi. Kısa sürede gelişen, ekonomik ve politik etkileri devam eden bu süreçte sektörlerimiz görece başarılı bir performans sergilemeyi başardı. Coronavirüs döneminde yaşadığımız değişim döneminin başka bir şeklini yaşadığımız 2022 yılında da sektörlerimiz vuca Dünya’ ya adapte olup, yol almayı başardı.
Bir açıdan çeviklik ve dirençlilik kaslarımızı geliştirme imkanı sunan, online etkinlikler, dijital alt yapılarda değişiklikler, yenilenebilir enerji kullanımı gibi kavramların daha çok hayatımıza girmesini sağlayan bu durum diğer yandan işletmelerimizin eski ve yeniyi bir arada harmanlama kapasitesini göstermesi açısından da anlamlıydı.
Sert Plastik Ambalaj Sanayicileri Derneği olarak geçmiş dönemde olduğu gibi dijital platformlara ve çözümlere yönelimin hızlandığı bu günlerde, yüz yüze fuarların sektörümüze ve paydaş sektörlerimize en fazla katkı sağlayacak etkinliklerin başında olacağına inanıyoruz.
Yapılan bilimsel araştırmalar sektörel fuarların firmalarımıza ;
- Yeni ürünlerin tanıtımını yapmak
- Marka tanınırlığını artırmak
- Geniş bir hedef kitleye tek seferde ulaşmak
- Uluslararası müşteri portföyünü genişletmek
- Kurum imajını güçlendirmek
- Sektörel gelişmeleri yakından takip etmek
- İş birliklerini güçlendirmek
- Pazar payını artırmaya yönelik stratejiler üretmek
açısından katkılar sağladığını ispatlamakta, aynı fuara en az 3 defa katılım sağlandıktan sonra hedeflenen verime ulaşılabildiği belirtilmektedir.
Ziyaretçiler açısından faydaları ise ;
- Komple, sentetik ve tarafsız bilgilere ulaşmak
- Tekliflerin mükemmel karşılaştırılabilirliğini sağlamak
- Nesnel değerlendirme imkanı
- Yeni ürün veya hizmetleri görmek
- Bilgi araştırması yapmak
- Yeni teknolojilerle bildiklerini güncellemek
- İş bağlantıları kurmaktır.
Bu çerçevede 2023 yılı fuar takvimlerinize referans olacak Trade Shows 2022, 2023 and Trade Fair Dates at TradeFairDates sitesini dikkatinize sunuyor, 11-14 Ekim 2023 tarihleri arasında düzenlenecek ambalaj sektörünün en önemli fuarlarından olan Avrasya Ambalaj Fuarını şimdiden takvimlerinize eklemenizi tavsiye ediyoruz. Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı Broşürü
Diğer yandan Ticaret Müşavirlikleri tarafından düzenlenen geçmiş dönem elektronik sohbetler etkinliklerinin ihracat rakamlarına yansımalarını takip ederek, pazarlama faaliyetleri açısından yeni doneler tespit edilebileceğini ve 2023 yılında bu etkinliklerin daha yakından takip edilerek fayda sağlanabileceğini de hatırlatıyor, tüm sektörlerimize bol kazançlı, sağlıklı, daha güçlenerek çıkacağımız bir yıl diliyoruz.
Sıradaki Haber ; Ticarette Teknik Engeller Raporu Güncellendi